لنت های فلزی تا حدودی حد وسطی بین لنت ترمز vip غیر فلزی و سرامیکی هستند. اگرچه لنتهای ترمز فلزی عملکرد خوبی دارند (اغلب در وسایل نقلیه با عملکرد بالا استفاده میشوند)، اما مقدار قابل توجهی صدا و گرد و غبار ترمز ایجاد میکنند.
لنتهای سرامیکی معمولاً آرامتر هستند، گرد و غبار کمتری تولید میکنند و عمر بیشتری نسبت به دو نوع لنت ترمز دارند.
در نتیجه، لنت های سرامیکی بسیار محبوب شده اند. در واقع، تخمین زده می شود که تا 90 درصد وسایل نقلیه جدید با لنت های سرامیکی عرضه می شوند.
هنگام انتخاب مجموعه جدیدی از ترمزها، باید ویژگی های هر نوع لنت را در نظر داشته باشید. همچنین، حتما مجموعه ای از لنت ترمز را انتخاب کنید که متناسب با وسیله نقلیه و سبک زندگی شما باشد.
لنت ترمز قطعات ساده ای هستند که از مواد اصطکاک متصل به صفحه پشتی فلزی تشکیل شده اند. در سیستم ترمز دیسکی، یک جفت لنت ترمز پشت هر یک از چرخ های خودرو وجود دارد.
هنگامی که راننده ترمز را فشار می دهد، دستگاهی به نام سیلندر اصلی نیرو را از پدال ترمز به روغن ترمز منتقل می کند.
سپس مایع از طریق خطوط ترمز عبور می کند و بر روی یک کالیپر ترمز در هر چرخ عمل می کند.
هر کالیپر مجموعه ای از لنت های ترمز را روی یک روتور دیسکی می فشارد و اصطکاک لازم برای توقف خودرو را ایجاد می کند.
لنت های ترمز بر اساس ترکیب مواد اصطکاکشان طبقه بندی می شوند. سه نوع اصلی لنت ترمز شامل غیر فلزی، نیمه فلزی و سرامیکی وجود دارد.
ترمزهای فیبر کربنی نیز در کاربردهای پیشرفته رایج تر می شوند.لنت ترمز غیر فلزی (که به عنوان لنت ترمز ارگانیک نیز شناخته می شود) را می توان از مواد مختلفی از جمله الیاف آزبست ساخت.
به طور معمول، ترمزهای غیر فلزی کم هزینه ترین نوع لنت ترمز هستند. متأسفانه لنتهای غیرفلزی به دلیل ترکیباتشان به سرعت فرسوده میشوند و در برابر محو شدن ترمز تسلیم میشوند.